Stulen lista!

2011-03-16 @ 15:14:06

Graviditet och förlossning!
(Tar Majas eftersom den var sist)

När fick du reda på att du var gravid?
26/10-2010
Blev det en chock? Näe, det var planerat och jag visste innan jag testa att det skulle bli ett plus :)
Hur gammal var du? 24
Hade du mycket halsbränna? Ruskigt mycket!!
Var det nån favoriträtt som ändrades? Nja.. inte vad jag kommer på nu..
Hade du mycket foglossning? Ja.. usch!
Hade du mycket sammandragningar? Ja mycket!
Ditt sf-mått som störst? 35, men det va en fel mätning så 34..
Har du fått bristningar? Det finns ingen plats för fler om man säger så ;)
Trodde du att det var en pojke eller flicka? Vi kollade, så jag visste.. :)
Vad hoppades du på? Givetvis spelar de ingen roll, men jag tyckte det skulle vara roligt med en flicka så jag hade 2 av varje :)
Hade du mycket vätska i kroppen? Ja ganska..
Hur mycket gick du upp i vikt? 15Kg
Hur ser du på graviditeten idag? Jävligt tung å smärtsam.. hade sjukt ont i höften (bla därför det blev igångsättning)
Hur ville du att förlossningen skulle se ut? Ja.. "normal"
Gick du över tiden? Nope!
Födde du förtidigt? Inte FÖRtidigt men vart igångsatt i V.38
När började förlossningen? Fick droppet strax före tolv (på dan) den 24 Juni-10
Hur lång tid tog det? Från första värken tills hon föddes tog det 1 timme och 43 min..
Hur mycket var du öppen när ni kom in? 0 cm
Vad tyckte du var jobbigast? Under  själva förlossningen så var det helt klart dom INTENSIVA värkarna.. Men det som hände efter förlossningen är och kommer nog alltid va det värsta jag varit med om!
Var du rädd för nåt? Ja att jag skulle dö!
Grät du? Som en idiot efteråt, när jag fick mega ont och blödde som en tok!
Skrek du? Ja när dom skulle hjälpa till så livmodern skulle dra ihop sig..
Tog du nåt smärstillande? Lustgas.. min kära vän under mina förlossningar! ;)
Blev du sydd? Nope..
Dragen med sugklocka? Icke!
Hur många var inne i förlossningsrummet? Ja det var bara jag å J-O (för vissa är dum ihuvet) först, sen kom det in 2 stycken precis när barnet landa.. Och när det började blöda ett tag efter förlossningen så kom det in massa folk!
Hur stor var bebisen? 3600g och 50cm
Blev det en pojke eller flicka? En flicka
Vad fick den heta? Maja heter hon :)
Hur ser du på förlossningen idag? Kan helt ärligt säga.. ALDRIG mer! Det säger väl allt? ;)
Var allting värt det? Ja absolut.. Vi fick ju världens finaste Maja! :))

Kommentarer
    Postat av: stina

    Vad var det som hände efter förlossningen? :(

    Hade du en riktigt dålig förlossning?

    Med Lilly hade jag riktiga arslen till sköterskor och den var min absolut värsta p.g.a. dem! De gick därifrån i och med att bebisen var ute i princip.

    Moderkakan drog de ut istället för att jag skulle krysta ut den. Som sagt, riktiga arslen!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: