Max 5 år!

2011-03-22 @ 09:50:54

Jag har nu mer en fem årig kille här hemma (som förövigt fortfarande gör precis ALLT han inte får göra osv osv)
Hursom, jag Albin och Maja sov i Gärdsta i Lördags så Jan-Olov körde hem oss vid 9 på Söndag morron så vi hann duscha å blåsa upp ballonger, baka tårta och ställa fram Max presenter innan Michelle och Max kom hem från Johnny, vi hann precis klart när dom kom :)
Han vart så glad när han kom hem å såg alla ballonger och presenter och han var/är super nöjd med alla sina presenter han fått och alla som kom å hälsade på!
Vi var 10 barn å 10 vuxna här, (de vart 100 grader varmt här inne) när alla utom Cimona å Casper åkt hem så kom Linnéa, Andreas, Ronja och Eddie, när dom åkt hem så kom Jan-Olov och käka midda med oss, så Max hade besök hela dagen och är som sagt riktigt nöjd över dagen!
Förutom att Albin var ett riktigt monster (villket han blir när han är över trött och sjuk) störrre delen av dagen så va jag också nöjd..
Och för att göra en bra dag ännu bättre så åkte vi till Gärdsta för lite film mys! :)

Måndagen då.. Den var en pina, tänk att det kan svänga så mycket från en dag till en annan, alla barna var helt galen.. Plus att jag fick huvudvärk på eftermiddan i Söndags och den ville verkligen inte släppa, alltså.. En riktigt grishuvudvärk + 4 väldigt bråkiga barn= en väldigt frustrerad mamma med noll ork! :(
Men idag är en ny dag, min huvudvärk är borta, Albin värkar vara på bättre humör, Michelle å Max är dagis å skola, så dom kanske kommer hem med lite annan ny energi :)

Tänkte lägga upp nån bild från Max kalas.. men jag såg nu när jag la in dom på datan att dom flesta vart super dålig (?) det är så typiskt, för den här kameran har aldrig gjort så.. Men men nån ska det nog finnas :)



Han var tvungen att kolla vilken färg han ville ha på sin nästa rod ;)

Hmmm.. vilket ska jag ta nu?






Max sjukt fina tårta! Som Anna-Maria gjort! :)


Även Maja hade en kompis här :)


Och som vanligt kan dom inte riktigt dela med sig till varann av sakerna ;)


Här är då föräldrarna till Majas otroligt söta kompis :) (sorry Linnéa, jag va bara tvungen)


Här ligger min sjukling däckad (det här var igår)

Idag skulle jag på kyrkis med Maja tänkte jag, å surra lite skit med andra mammor MEN eftersom Albin är sjuk fortfarande så måste jag avboka det igen!
Men men, då kan jag ju fortsätta med tvätten istället och sen sortera lite kort som jag framkallat :)
Näe nu ska jag sluta ordbajsa å göra nå vettigt istället! :)

                                              Trevlig dag där ute!

Kommentarer
    Postat av: Linnéa

    Men fan Linda tog du de där kortet i smyg????

    Postat av: stina

    Du missade ingenting på kyrkis. Det var knappt några mammor där idag. Det var överöst med pappor ;)

    5 pappor och 4 mammor! :D

    ha ha



    Tänk dig när Maja har fyllt fem. (och Lilly också för den delen) Då tänker man tillbaka till när de var små och bara njöt av livet ;)

    Då har du fyra busiga troll och jag tre busar som springer överallt ;)

    Postat av: Linda

    Näe Linnéa jag sa ju "det där måste jag ta kort på" innan jag stängde av kameran å så lutade jag den mot dig, men du tittade ju bort precis ;)

    Men de vart ju ett ruskigt fint kort på er må jag säga.. ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: