2 nätter

2011-01-24 @ 12:00:29

Har nu sovit 2 nätter här hemma i lägenheten, det känns så där, i Lördags så gick de rätt bra att somna eftersom jag va så pass slut efter flyttandet och stökandet, men vart väckt efter 1 timme (ca) av att Albin också precis som Maja hade fått feber och han hade/har super ont i halsen så han fick sova med mig, och varje gång han hostade vaknade han, vilket va ungefär var 10:e minut och Maja vaknade till nästan varje gång eftersom han skrek rätt ut när han hostade, så det va inte förns vid tidig morron som man fick somna nån ynka timme, och igår natt va jobbigt för att det helt enkelt ÄR jävligt jobbigt när tankarna kommer i kapp i vad som faktiskt har hänt!
Så tillslut gick jag och la mig på soffan och slog på en film på datan (har ju fortfarande ingen tv) ihopp om att den skulle få mig att skingra tankarna.. men den ända filmen jag lyckats få med mig va "tomten är far till alla barna" det gjorde ju att man börja på fundera på nästa jul osv, men jag fick mig ju ett å annat gott skratt iaf :)
När jag äntligen höll på somna så kommer Albin och lägger sig på soffan med mig, vilket gjorde de ÄNNU svårare att somna.. det är nämligen SJUKT ÄCKLIGT varmt här, (nästan alla element är på högsta och så går det inte sänka dom) så när han somnat om riktigt så smög jag tillbaka in på mitt rum (då vaknade givetvis Maja och ville äta) 05:23 kollade kollade jag på klockan sista gången, men jag fick iaf sova till kl 8 i morse :)

Nu ligger Maja ute och sover och dom andra barna sitter och ritar.. jag har tvättstugan och ska göra lunch nu! :)

Saknar fortfarande en hel del för att hemmet ska fungera bra har jag märkt! :(
Och så har fortfarande saker att hämta i Gärdsta, tror jag ska kolla om Jan-Olov vill komma hit och leka lite med barna ikväll så jag kan åka ock fixa det..

I övrigt så trivs jag rätt bra i lägenheten!

Tankarna finns hos dig Joanna och Lowa såklart.. OFTA! <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: