Dagis!!

2010-11-30 @ 12:29:28

Ja de här med dagis de driver mig till vansinne.. Imorron stänger dom halv 1, visst just mina barn förlorar inte såå mycket tid efter som dom bara går till kl 2, MEN det stänger mitt i Albins sovning å han är inte att leka med när han inte får sova som han ska, så de innebär att han blir hemma hela dagen å blir han hemma så kör jag ju inte dit Max eftersom då måste jag ju väcka Albin iaf för att hämta Max, så med andra ord inge dagis imorron, till de som gör mig lite lätt förbannad (för givetvis har jag inge emot att dom är hemma) är att dom gångerna jag frågat om dom kan stanna 30-60 min längre en dag pga olika anledningar så har jag fått tagit bort en HEL dag istället.
Får vi nåt för dagen imorron eller fick dom andra 15 timmars barna som går måndagar nåt för gårdagen när de va stängt hela dan.. NÄE de får man inte å vi får fint betala samma summa iaf, jävligt konstigt de där!
När Michelle o Max gick på dagis i Hackås och dom hade sina planeringsdagar så de va stängt då fick dom gå en annan dag istället å så ska det vara.. rätt ska fan va rätt!!
Som sagt jag har ju givetvis inget emot att mina egna barn är hemma från dagis, de är mysigt MEN sen tänker jag inte sticka under stolen med att det är rätt skönt när ljudnivån dämpas så Maja kan sova som hon ska på dagen och slippa höra på den jätte härliga syskonkärleken mellan pojkarna ett tag ;)
Men den här veckan blir väldigt rörig för barna, ledig måndag, dagis Tisdag, ledig Onsdag, dagis Torsdag å ledig Fredag, de blir inge alls bra!
Aja nu är det som det är med den saken, men de ska jag banne mig ta upp med kärringarna på hönshuset.. så de så!

Idag iaf.. skulle jag få såå mycket gjort så herre gud, den här dan har mest gått å jag har inte fått speciellt mycet gjort.
Jag va ut till "lekstugan/förrådet" å skulle leta reda på nå adventsgrejor som saknas, och jag ser att golvet är TÄCKT med råttskit, fy fan säger jag bara, dom där jul lådorna tar jag fan inte in sen, jag kommer plocka sak för sak, spelar ingen roll om jag får springa arsle av mig för att få in de, har ändå en del arsle å SPRINGA av mig ;) för tar jag in lådorna lär ju dom där snusk djuren följa me misstänker jag
?
Näe nu ska jag stryka lite gardiner innan barna ska hämtas! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: