dagis å lite annat

2010-11-09 @ 13:17:19

ska snart åka å hämta hem mina troll från daigs, Michelle hon har turen att få åka taxi hem (Ja hon tycker de är kul) :)
Hon brukar leka med en kille när dom väntar på taxin och även i taxin.. Hon verkar gilla han, MEN hon är faktiskt förtjust i en annan kille men jag får INTE säga till nån vem det är :) och hon kan inte förstå varför han tycker att hon är söt, men tänk att de kan jag :))
 
Idag har jag rensat å städat i barnas garderober så nu får jag plats med alla rena kläder som ska in, men det får bli när jag kommer hem igen.

Har även ringt sånna där vuxen samtal idag.. å näe inte SÅNNA vuxen samtal ;)

Varför får jag alltid tonvis med energi och "jag vill fixa de å de å de" när det är dax att fara? Störigt, för jag VET ju att det inte är lika lätt att få det gjort när alla barn är med och "hjälper" till å nu fick jag den känslan :)

Jul.. ja jag börjar längta till jul, eller åtminstone första advent.. det är ju så mysigt när man får göra lite extra mysigt :) 
Tror jag ska klä på mig imorron.. eller vilken dag som helst ;) å gå ut och fixa på gårn och bron, det ä så rörigt där å jag är en sån som vill ha ordning, reda å FINT hemma både ute och inne, medans han jag bor med ÄLSKAR prylar, det står tex massa bilar, fyrhjulingar å skit här på gårn som jag mer än gärna trollar bort ;)
Jag ska nämligen göra lite mys pys ute på bron tänkte jag inför julen å då går de ju inte ha massa annat jox där, så de ska bort å resten det får köras.. ja nån annanstans tänkte jag :)

När nu börjar de bli alles för mycket obegripligt skrivet här så jag gör nå vettigt istället innan jag ska fara!

Hej!

Kommentarer
    Postat av: Madde

    Ja nu jäklar är det payback =) klart du ska få råd, haha. Nu ska vi se. Funkar det inte ens om du är i samma rum? Att hon sitter korta stunder i början? Kanske på olika ställen, soffan, eller t.ex. i sängen om du viker tvätt där? Jag vägrade bära redan från början, och fast jag fick tipset att använda babybjörn så gjorde jag det inte för jag ville inte vänja honom (taskigt, men nu är han ju van att va själv). Han fick ligga brevid i babygym eller på filt. Blev han gnällig satt jag brevid, annars har Amelia hela tiden varit duktig på att underhålla honom. Blir hon inte inspirerad att leka när de andra barnen gör det? Albin är ju inte så mycket äldre. Skulle han va intresserad att leka lite med henne? Kanske nån annan vuxen kan försöka vänja henne vid att va på golvet så kanske hon glömmer dig för en stund =)

    Men visst sa du att hon inte gillade leksaker? Är det fortfarande så? Gillar hon inte ens att stoppa saker i munnen? Haha!

    Va svårt! Du får säga till om nått funkar annars får jag klura mer!



    Fasiken. Haha. Nu vill han ju inte ha flaskan igen och jag är så trött att mjölken knappt rinner till. Tvärslutade du amma? Så att hon fick lov att ta flaskan? Sjutsingen, han är ju så gammal att han borde äta mer mat, men jag får väll truga på med det också.



    Hehe, va bra det är att byta tankar med nån.

    Och vad kul det är att du uppdaterar bloggen så mycket!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: