Våran jul

2010-12-26 @ 21:08:25

Julafton- Alla låg i sängen tillsammans på morron och bara myste på, barna va redan då helt.. ja uppskruvad! :)
Sen gick vi ner och kollade på sista avsnittet på julkalendern, sen ramla Micke in med julklappar åt barna så vi bjöd han på gröt å skinstut. Efter det så va de dax för Jan-Olov att fara i väg å jobba, och Albin å Maja stoppades i säng, så jag Michelle å Max la oss på soffan och gosa lite framför KalleAnka, och sen va de ju dax att fixa maten, J-O kom hem igen vid 4 tiden å hjälpte till med de. Vid halv 6 kom morsan, Alf-Erik, Kristina och Mattias och J-O for å jobba igen, så han missade själva midda, de va lite trisst, sen kom han hem igen sekunderna innan tomten knacka på dörren.. å de.. haha.. de va KUL, fy fan så rädd barna va (låter som världens elakaste mamma, men de va inte riktigt så jag mena) men förra året va barna inge rädd alls dom kramde tomten å tacka för sig, men i år så låg Michelle under bordet tills hon tillslut tordes kliva upp i soffan BAKOM Mattias å Albin som har pratat om tomten varje dag i flera veckor skrek så alla trodde han slutade andas å bara SKREK efter mamma (han satt i Alf-Eriks knä först) Max som också satt hos Alf-Erik va också rädd, han ville inte säga ett ord till tomten men han skakde iaf hand med han, MEN han va tvungen att torka händerna efteråt ;) sen slappnade inte dom av förns tomten gick igen :)  (Maja brydde sig inte alls om tomten)
Sen fortsatte vi att läsa upp alla klappar å de tog tiiid, fy vad klappar vi hade under granen i år, skulle räkna dom men glömde bort de.
Sen när alla åkt hem hade vi de bara mysigt med glada nöjda barn!

Juldagen-Lekte vi med barna å alla deras nya saker, låg på soffan å myste, spelade tv-spel med barna och bara vaaaa! Sen va det midda i Kläppe å där vart vi ganska länge riktigt mysigt va de, Michelle hon ville stanna kvar å sova hos Berit så de fick hon göra! :)
Väl hemma igen så va Albin å Maja skit trött så dom fick lägga sig på en gång, men Max som inte va nå trött (läs snor trött) ville spela tv- spel med mig å J-O så vi satt å spela med han till kl elva sen fick han sova så vi kunde kolla på film :)

Annadag jul: Frukost tillsammans allihopa sen for J-O å jobba och jag tog med mig baran och åkte till pappa å Sonja i Nälden å fika! :) Va väldigt länge sen jag träffa dom nu så de va kul :)

Ikväll har jag lagt barna i vanlig tid igen (sköönt)
Nu sitter jag här å lyssnar på tystheten å J-O han jobbar jobbar så de är EGEN tid som gäller! :))

Bilder kanske kommer upp, ha ju faktiskt sagt länge nu att jag ska lägga upp bilder, men de blir liksom inte av, kanske skulle ha gjort de nu när jag inte har nå annat för mig :)

Å apropå bilder.. jag fick en kamera av J-O i julklapp, jag är huuur glad som helst för den! De tråkiga är att jag har inge minneskort så jag kan inte använda den, men de ska inhandlas. Så nu har jag en kamera som jag kan kalla MIN!! :)

Ja ska kolla nu om jag får till de här med bilderna, jag får alltid till dom så stor :(

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: