3:e advent/helg och sjukhus

2010-12-12 @ 20:31:25

Sitter och tittar på ljusen som brinner, det är ju så mysigt med ljus :)
Men när jag ser att de 3e adventsljuset är tänt får jag lite panik, jag har ju absolut nada julstämmning i kroppen så för mig är de overkligt, jag är LÅNGT ifrån klar med julen, och inte nog med det så har jag precis beställt en av Albins 2års presenter.. jag pratade med Maggan förra helgen om födelsedagar och vilket datum det är "bra" att fylla år på och sa att alla mina barn är födda på "bra" datum.. ELLER HUR! Albin är ju född ca 2 veckor efter jul.. så Maggan, jag tar tillbaka de jag sa ;)


Helgen.. i Fredags så va vi och lämnade Michelle i Sanne som skulle sova över hos momma och Alf-Erik, sen va vi nog bara hemma å påta på lite (minns inte riktigt känner jag :P) och väntade på Jan-Olov, käkade middag och hade fredagsmys å kika på idol, HELT klart rätt som vann!! :)

Och i Lördags så va vi in till stan och handlade julklappar hela dan, vi har haft en tradition i våran familj att vi åker hela familjen i 2 bilar och delar på oss, handlar åt varann sen möts vi upp för att käka och sen byter vi barn och handlar åt varann MEN i år vart de inte så, Albin var fortfarande tussig så han fick vara hos farmor och mysa istället för att springa in och ut i affärer och Michelle hon har blivit stora tjejen och VALDE att fortsätta va med Alf-Erik så de vart bara Max och Maja som följde me.. mysigt de också :)
MEN det vart som varje år nåt barn som behövde uppsöka en doktor, i år va det Albins tur.. han har varit jätte svår att få i vätska och mat och det hade inte kommit en droppe kiss i hans blöja på hela natten till lördag eller hela dan, så jag ringde 1177 och dom ville ha in oss på sjukhuset ev över natten, så jag avbröt julklapps handlingen och blåste hem för att hämta upp Albin och packa lite små grejor eftersom vi mest troligt skulle bli kvar, (tusen TACK Joanna som hade Maja.. guldvärt va de <3 ) Inne på sjukhuset så kolla dom upp han givetvis och såg ganska på en gång att han va för pigg för att sätta dropp, så då fick jag välja att läggas in med sond eller fortsätta försöka tvinga i han vätska var 20:e min hemma, så vi valde att åka hem istället, kan upplysa er om att det är SKIT svårt att få i han när han verkligen INTE vill, men ikväll drack han iaf lite välling :) har dock inte bytt blöja på heela dan, natt blöjan hade han kissat lite i iaf :) Jag hoppas att det blir bättre snart!
Och idag har jag hämtat upp Maja i Orrviken efter en lång VÄLDIGT behövlig sovmorron (kan inte tacka Joannaa nog för de känner jag) sen va vi till Sanne å hämta Michelle och busa där en stund sen hem å städa, gjorde goo middag och mös till bolibompa som vanligt, och nu sover alla mina troll :) Albin soman utan några problem i vanlig tid, de har inte hänt på ett tag nu så de va skönt! Maja hon tvär däcka när hon åt vid halv åtta så jag la hon, får se när hon vaknar eller om hon kanske sover hela natten iaf (går ju alltid hoppas)

Imorron då kommer morsan vid halv 8 och ska följa med på lucia :)

Oj vad långt de blev.. :)

Nu ska jag kolla lite på tv..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: